LIA 1, MIO Malmö

Min första LIA period (Lärande I Arbete) under utbildningen till Inredare med Säljkompetens spenderade jag på MIO möbler i Malmö. Jag följde MIO inredaren Christian Andersson i hans arbete med skyltning av möbelutställningen, uppbyggnad av miljöer/montrar, inredningsuppdrag/förslag till kund, försäljning samt butikskommunikationen.
Dessutom fick jag lära mig butikens datorprogram för kassahantering och orderbeställning.


Uppbyggnaden av miljöerna innefattade bland annat färgval, möbel-, matt- och belysningsval, ommålning, möblering samt val av rekvisita, tavlor och dekorering.
Jag arbetade under en period även med ett eget projekt som bestod av att rita, planera och genomföra en monter för soffmärket Modern Living.

före (monter fottad från vänster till höger):


efter (monter fottad från vänster till höger):





Det slutliga resultatet blev inte helt lik ritningen som låg till grund eftersom kompromisser med möbler i lager, tillgången till färg etc hela tiden måste göras för att effektivisera arbetet. Men allt igenom ett roligt och lärorikt projekt.




Ett av de andra lite större projekten jag var med och arbetade på var att tillsammans med min handledare planera och genomföra en monter för soffmärket Monza.

före (monter fottad från vänster till höger):


efter (monter fottad från vänster till höger):






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0