Utställningsdesign 15p

Jag ska börja läsa en kvällskurs i Utställningsdesign på Malmö Högskola. Lite för att lära mig, lite för att hålla igång kunskaperna och lite för att inspireras.
Så åter igen ska jag sitta på skolbänken två kvällar per vecka och suga i mig information.



Utställningsdesign används inom många områden, alltifrån utställningar på museer till exponering av kommersiella produkter. Genom kursen tillägnar du dig både teoretiska och praktiska grundläggande kunskaper. Du kommer att arbeta med ljus-, ljud-, text- och rumsdesign till olika typer av utställningar. Kursen vänder sig till dig som vill förbättra möjligheterna att presentera material i form av föremål och texter.

källa: MAH.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0